Minun tulee harvemmin neulottua autossa, sillä yleensä olen siinä ratin takana.  Siinä neulominen voisi onnistuakin, mutta poliisi voisi sen nähdessään pitää sitä liikenneturvallisuuden vaarantamisena.  Mutta nyt viimeisen viikon aikana olen saanut nauttia pelkääjän paikasta 1500 km verran, ja neulonut.  Autossa en voi neuloa mitään kovin monimutkaista, sillä minä en voi lukea ohjetta tai katsella, mitä neulon, vaan minun on pidettävä katse tiessä, jottei paha olo yllätä.  Joten autossa neulomisesta on tuloksena kaksi pari sukkia. 

Tämä ensimmäinen pari valmistui ensimmäisen automatkan aikana.  Lankana Sandnes Sisu Fantasy ja ohje on Lichen Ribbed Socks Nancy Bushin kirjasta "Knitting Vintage Socks".

Toisen ja kolmannen matkan aikana valmistuivat nämä perussukat lankoina Austermann Royal ja Schoeller&Stahlin Fortissima socka.  Tuo vihreä lanka, Austermann Royal, on todella mukavan tuntuista neulottavaa, pehmeää ja tasaista.

Ensimmäisellä automatkalla taivuttelin kuskin ajamaan hieman ylimääräistä ja käväisimme Hiirolassa Pirtin Kehräämöllä.  Jokin aika sitten kerroin täällä, kuinka minulta loppui lanka Icarusta neuloessani.  Eihän Pirtin Kehräämö tietenkään enää valmista tuota lankaa.  Ostin kuitenkin lankaa, joka on samaa väriä, mutta paksumpaa, ja värikin tietysti ihan eri erää ja tummempaa kuin minun Icaruksen alussani.  Luulen siis, että Icarukseni menee nyt siis purkuun kuitenkin.  Mutta oli Pirtin Kehräämöllä käynnistä muuten hyötyä ja tuli osteltua muitakin lankoja iso kasa.  Myös sitä hahtuvaa, jota ei tähän talouteen kyllä yhtään enempää kaivattaisi.  Mutta kun se on niin ihanaa...